-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:42569 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:2

در كتاب (لب اللباب) قطب راوندي از حضرت رسول(ص) نقل شده است كه: در شب معراج دو لوح را ديدم كه در يكي از آن الواح، فاتحة الكتاب و در ديگري كلّ قرآن نقش بسته بود و از آن سه نور ساطع بود. پس گفتم: اي جبرئيل! اين نورها چيست؟ او گفت: آن سه نور يكي سوره قل هو اللَّه احد و ديگري آية الكرسي و سوّمي يس است.

با توجه به اين روايت آيا ميتوان اين گونه برداشت كرد كه راه سعادت و تكامل بشري و كليد رازهاي قرآني به طور اجماع در همين سه سوره يافت ميشود و ادراك مفاهيم دروني آنها انسان را از مفاهيم بلند عرفاني و الهي تمام قرآن آگاه ميكند؟ اگر جواب منفي است، علّت ساطع شدن نور از اين سه چيست؟

اين حديث نظر به اين دارد كه سوره قل هو اللَّه احد و آية الكرسي و سوره يس از اهميت ويژهاي برخوردار هستند و از نورانيت خاصي بهره مندانه وگرنه در همه سورهها و آيهها، نور هست و راه سعادت و تكامل بشر مشخص ميشود و اختصاص به آن سه سوره ندارد. پس اين حديث بيشتر براي تأكيد واهميت دادن به سوره قل هو اللَّه احد و سوره يس و آية الكرسي است، نه اين كه راه سعادت و تكامل و كليد رازهاي قرآني منحصر به اين سه چيز باشد. درباره سوره حمد نيز روايات زيادي رسيده است كه اگر بر مريضي خوانده شود، اگر اجلش نرسيده باشد، شفا پيدا كند و به عنوان ام الكتاب و سبع المثاني از آن ياد شده است.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.